2010. máj. 26.

20 percnyi lelki béke, megvilágosodás (LOST 6x17 The End)

Mondjon bárki, bármit erről a lezárásról, lehet, hogy egyetértek vele. Talán elcsépelt, talán túl gyors, esetleg sablonos vagy kissé egyszerű, nem tudom eldönteni. Csak abban vagyok biztos, amit én megtapasztaltam. Az utolsó jelenetet és a LOST felirat megjelenése utáni 20 percet sírással töltöttem. Kisgyerekként hullajtottam a krokodilkönnyeim, de nem, mint egy temetésen, nem azért voltam ilyen állapotban, mert vége lett valaminek. Ezek örömkönnyek voltak. Mondhatják, hogy ez is csak egy sorozat, puszta fikció, de mégis olyan érzésem van, mintha megvilágosodtam volna. Tudom, legbelül érzem, hogy bármerre is vigyen a sors, a halálom pillanatában felnyílik a szemem és valami jobb vár majd, talán boldogság, s nem akarok többé céltalanul élni, szeretném, ha lenne súlya a létezésemnek és egy nagyobb jóért egy napon feláldozhatnám. Hülye vagyok? Talán, esetleg 100%, de amit elmondtam, azok az érzéseim. Edzés közepén kisétáltam a teremből és már nem érdekel, hogyan nézek ki, kinek tetszem, ki hazudik és kire számíthatok. Végre értem az ókori népeket is, értem miért túlvilágközpontú a hitük. Mától az enyém is az. Nem Istenben hiszek, bár lehet, hogy ő is létezik, hanem abban, hogy a Földön(Sziget) átélt szenvedések után jön majd valami más(ALT). 
Az egész sorozatra enélkül az epizód nélkül 8-nál többet nem adtam volna, de ezek után 10000/10. Köszönöm mindenkinek, aki hozzátett ahhoz, hogy megszülessen ez a széria!
                                       

3 megjegyzés:

  1. Oktondi Nővérke2010. május 27. 21:03

    Oké, megnéztem, amit feltettel jelenetet, de nem lettem okosabb. Gyors zanzát kaphatnék, hogy végtére is mi az egész értelme? Már úgy értem, kiderült, hogy hol játszódik, csak egy álom vagy valóság, vagy mi a csuda volt ez a sok évad? Mondjuk ha szánsz neki egy postot, amiben elmondod, akkor tuti olvsanám :-)
    Köszike előre is.

    VálaszTörlés
  2. Tudod, ezt az egészet nem feltétlenül éled át, még lehet akkor sem, ha hat évadon át nézted a LOST-ot. A rajongók tábora pillanatnyilag két csoportra oszlik, vannak, akik megelégedtek ezzel a lezárással, a többiek meg válaszokat akarnak arra a rengeteg kérdésre és rejtélyre, amely bekerült valaha is a történetbe.
    Nem tudom ezt a zseniális story-t összefoglalni, de talán azt elmondhatom, hogy ez az utolsó jelenet tényleg a boldogság, a tisztaság, remény megtestesülése. Egy teória szerint az egész sorozat Jack útját mutatta meg, akinek az élete során meg kellett felelnie mindig különböző teszteken és próbákon, majd mikor a legfőbb feladatát elvégezte, megkapta a jutalmát és végre boldog lehet azokkal, akik a szívéhez legközelebb álltak. A sorozat elején ő volt a 'tudomány embere', s mostanra ő hitt a leginkább a felsőbb hatalomban, a Szigetben, s azok után, hogy megfelelt az apja elvárásainak sebészként, a túlélők vezetője, megmentője volt, majd ő került a Sziget 'spirituális trónjába' és megmentette elsőroban a világot, de gyakorlatilag a Szigetet a pusztulástól, ez az egész az ő próbatételeinek sorozata volt, mely során megismertük a szívéhez közelálló karaktereket, akikkel most együtt lehet. A templomban állók fele halott, megannyi barátság és szerelem ütötte fel a fejét, s szinte mindet szétszakította valami, de mindenki együtt lehet a számára fontos emberekkel. Az egész LOST azzal kezdődött, hogy Jack kinyitotta a szemét, s most, miután lezárta, meg ez az újra szép minden és beteljesült a sorsa dolog engem nagyon meghatott, nem tudom megmagyarázni miért, de majd egyszer még mesélek!

    VálaszTörlés
  3. Aha. Nem mondhatom, hogy értem (:-)), ahhoz néznem kellett volna, de azért köszönöm.
    Majd egyszer egy emilben összefoglalhatnád.
    Köszike

    VálaszTörlés